Grinzile care fac legătura între pilonii podului peste Someșul Mare – pe care va trece varianta ocolitoare a orașului Beclean – s-au prăbușit în apă după ce s-a format un curent puternic pe râu în timpul furtunii de cod portocaliu.
Constructorul va face altele noi, dă asigurări primarul Nicolae Moldovan, care crede că se vor obține bani în plus din fondul de calamități.
”A fost o vijelie foarte mare, s-a format un curent pe cursul Someșului Mare și a ridicat în sus grinzile care fac legătura între piloni, cele care se montează și apoi se face suprabetonarea, ceea ce reprezintă structura podului. Pur și simplu vântul le-a ridicat, deși fiecare cântărește 90 de tone, și le-a aruncat în apă. Constructorul va turna grinzi, le va face noi pentru că nu le mai poate folosi pe cele care s-au prăbușit. Unde e planșeul nu s-a întâmplat nimic. Oamenii nu trebuie să-și facă griji că s-ar putea întâmpla vreun dezastru după ce e finalizat podul. Nu va întârzia finalizarea variantei ocolitoare. Poate face grinzile noi în paralel cu lucrările pe care le are”, a declarat primarul Becleanului, Nicolae Moldovan, pentru Timp Online.
Întrucât este vorba despre o calamitate naturală, o comisie va evalua pagubele și va cere fonduri suplimentare pentru remedierea acestor probleme. ”Specialiștii vor vedea dacă e și vina constructorului. Dar nu cred. Acestea sunt faze diferite ale construcției. Mai întâi pui grinzile și apoi suprabetonezi. Durează luni de zile suprabetonarea”.
Nicolae Moldovan a menționat pe Facebook: ”Doresc să aducem câteva lămuriri legate de situația apărută după vijelia extremă care a adus pagube semnificative în tot orașul Beclean, copaci rupți din rădăcină, acoperișuri smulse de vânt și altele, totodată s-a creat o tornadă pe cursul Someșului în dreptul podului care se află în construcție. Ca să fie bine înțeles… Nu s-a prăbușit centura, ci grinzile care erau ancorate pe pilonii de susținere și au fost ridicate de tornada formată. Este un accident tehnic care va fi remediat de constructor în perioada imediat următoare. Stați liniștiți. Se vor așeza la loc grinzi noi și lucrarea va continua fara a se decala termene în toți parametrii săi tehnico-calitativi”.
Varianta de ocolire Beclean va avea o lungime de 1,195 km, cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta va avea două benzi de circulație de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h. Pentru traversarea Someşului, între km 0+333,45 și 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17 sunt prevăzute sensuri giratorii.