Podul provizoriu de la Bonțida, de peste Someș, a fost închis după ce s-a fisurat în numai 3 zile de la ”inaugurare”. Problema este că Someșul desparte comuna în două și fără acest pod oamenii nu pot ajunge la locurile de muncă și copiii la școală.
Primarul comunei, Emil Cărhaț, a declarat pentru Știri de Cluj că podul are unele crăpături, iar Apele Române și Poliția nu își dau acordul ca acesta să fie folosit, pentru că nu este sigur.
”S-a închis pentru că nu își asumă nimeni răspunderea ca să poată trece mașinile în continuare. Nu este autorizat de Poliție și Apele Române. Dacă vine o viitură și ia un microbuz cu copii, cine își asumă răspunderea?
Avem probleme mari pentru că oamenii nu pot ajunge la gară, ca să meargă spre Cluj sau Gherla, și nu mai pot ieși în Drumul național. Nu pot veni microbuzele care duc muncitorii la Jucu, la fabrici.
Copiii care învață la școala din Bonțida nu mai au pe unde traversa, dacă stau pe malul opus”, a explicat primarul.
Emil Cărhaț a spus că a vorbit la Consiliul Județean Cluj, care se ocupă de modernizarea drumului și a podului, dar că nu sunt soluții.
Consiliul Județean Cluj face următoarele precizări:
Podul vechi este demolat și se află în plin proces de refacere totală în cadrul proiectului cu finanțare europeană Drumul Bistriței.
Precizări referitoare la situația podului peste râul Someșul Mic din Bonțida
Până la completa refacere a podului vechi, preconizată a fi finalizată anterior sfârșitului lunii iulie 2023, rutele alternative vor fi cele stabilite de Poliția Rutieră și Primăria Bonțida.
Astfel, din direcția Cluj-Napoca se va putea merge către Bonțida prin Jucu, nefiind necesar a fi parcurși kilometri semnificativi în plus.
În același timp, dinspre Dej se va putea merge prin localitatea Fundătura și prin Răscruci, fără kilometri semnificativi în plus, pentru autovehicule de maximum 3.5t.
Consiliul Județean Cluj reamintește faptul că cea care stabilește rutele alternative, în acest context, este Poliția Rutieră.
În ceea ce privește podul care a fost prezentat în imagini, acesta nu era unul public, deschis circulației rutiere, ci un pod tehnologic, provizoriu, de șantier, amenajat de constructor exclusiv pentru folosința constructorului în vederea facilitării și urgentării muncii la refacerea drumului.
Acesta nu este un pod destinat publicului, nefiind avizat și autorizat pentru circulație publică.
În acest context, e evident faptul că nu este vorba despre un pod care s-ar fi construit, demolat sau care ar fi crăpat. Acest pod nu a fost dat în folosință publică niciun moment, fiind un pod ce făcea parte din organizarea de șantier.
Citeste si: Cluj-Napoca și alte 4 orașe din România, în topul celor mai sigure locuri din lume