Avram Gal, președintele PSD Câmpia Turzii, reclamă nevoia de accelerare a procesului de digitalizare: „Este absolut de necrezut că în 2023 trebuie să stăm la cozi, la buletine, când soluția se află la un click distanță”

0
359

Discutând cu cetățenii despre felul în care au interacționat cu instituțiile statului român, am putut constata un mare grad de nemulțumire al acestora. Aceste experiențe sunt greoaie, consumatoare de timp, si nu de puține ori de-a dreptul umilitoare. Este adevărat că s-au făcut progrese,  însă vă pot confirma din propriile experiențe cu instituții europene că suntem foarte departe de lumea occidentală la care aspirăm. Pentru obținerea unui buletin trebuie să te plimbi uneori între 3 instituții,  5 ghișee,  iar dacă ai ghinionul să prinzi un funcționar prost-dispus, ai toate șansele să fii tratat superficial și, chiar, agresiv.

Toate aceste lucruri trebuie să înceteze,  iar soluția cea mai promptă și fezabilă este digitalizarea serviciilor publice. Evident, personalul din administrație trebuie să beneficieze la rândul său de statutul și beneficiile corespunzatoare pentru activitatea depusă,  însă un lucru este clar: Funcționarul este în slujba cetățeanului, și nu invers!

Așa cum vă spuneam, în urmatorii 5 ani România poate beneficia de resurse financiare colosale din partea Uniunii Europene,  prin diferite mecanisme. Spun „poate beneficia” pentru ca nu este o certitudine că le vom și accesa. Asta depinde în buna masura de capacitatea administrativă a României de a absorbi prin programe și proiecte adecvate fondurile puse la dispoziție. Cele mai cunoscute și consistente linii de finanțare sunt PNRR-ul și ,bineînțeles, cadrul financiar multi-anual al UE (bugetul Uniunii). Mai mult decât atât, o parte importantă din aceste fonduri sunt dedicate demersurilor privind digitalizarea. Așadar, nu numai că avem posibilitatea să digitalizam administrațiile publice locale prin programe de finanțare europeană (o parte importantă fiind nerambursabile), ba chiar avem un angajament să facem asta. Cine nu se va mobiliza rapid va pierde finanțarea. Vă aduc aminte că PNRR-ul se finalizează în 2026, așadar nu avem timp de pierdut.

Serviciile de digitalizare reprezintă o oportunitate de a eficientiza activitățile în instituțiile publice. Este absolut de necrezut că în 2023 trebuie să stăm la cozi la buletine, să ne luăm numere de ordine de la Poliția Locală, când soluția se află la un click distanță. Mă tem că din acest punct de vedere până și Republica Moldova ne-a luat-o înainte, chiar ministrul român de resort recunoscând zilele trecute că „cei de la Chișinău se află la ani lumină distanță de noi în privința digitalizării statului”.

Asta se întâmplă și pentru că administrațiile locale nu se mobilizează și așteaptă „lumina” de la București,  când de fapt au toate instrumentele necesare pentru a-și soluționa problemele. Digitalizarea Primăriei Câmpia Turzii reprezintă pentru mine un deziderat pentru a cărui îndeplinire am adus deja laolaltă echipa potrivită. Deasmenea, sunt servicii în primărie care suferă de lipsă de personal tocmai pentru că numeroși angajați sunt blocați cu „plimbatul hârtiilor” între compartimente, sau diferite instituții. Digitalizarea însemnă totdată un câștig pentru primărie care va putea astfel să-și redistribuie resursele în raport cu adevăratele priorități.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.