Un profesor din Iași a greșit la corectarea unei lucrări la limba română scrisă de un elev în clasa a II-a, susțin părinții elevului. Aceștia au publicat lucrarea fiului lor, care a fost corectată de cadrul didactic. Acesta consideră că forma corectă a cuvântului ”patinoar” este ”patinuar”- așa că a corectat cu roșu pe lucrarea copilului.
”Iaşi, 2019 – Colegiul Mihai Eminescu. David a ajuns acasă şi s-a dus direct la dex-ul cel mare şi greu (nu ăla on-line), pe care-l răsfoim de multe ori, la partidele de Scrabble – m-a întrebat, Tati, eu unde am greşit, nu înţeleg ? Ce să-i răspund, domnule învăţător, de la clasa a II-a B ? Am încercat totuşi să-mi lămuresc copilul, că trăim într-o ţară în care ne dorim şi luptăm zi de zi, «să apună pe vecie acest sUare întunecos cu tot cu patinUarele ce ne scufundă, încet încet, într-un neant»…”, a scris pe pagina sa de Facebook, Ionel Tarnoveski.
Reprezentanţii Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) Iaşi îi iau apărarea învăţătorului de la Colegiul „Mihai Eminescu” din oraş, care a corectat greşit lucrarea unui elev din clasa a doua, invocând o abordare „rău-voitoare”.
USLIP Iaşi a transmis, marţi, printr-un comunicat de presă, că exerciţiul efectuat de învăţător trebuie cercetat în integralitate, deoarece scoaterea din context poate duce la interpretări eronate.
”Chiar dacă am putea vorbi de o greşeală a cadrului didactic, ni se pare inadmisibilă maniera de a aduce în faţa opiniei publice viaţa profesională a unui om pentru a fi lovită cu <pietre>”, spun reprezentanţii USLIP Iaşi în comunicatul de presă citat.
Potrivit documentului, până în prezent, cariera dascălului a fost una „ireproşabilă”, fiind respectat deopotrivă de colegi, părinţi şi elevi.
Ministrul Ecaterina Andronescu a recționat dur la întâmplarea din colegiul de la Iași. ”Să știți că am văzut, regret nespus și o să mă interesez ce caută doamna aceea învățătoare sau ce-o fi domnia sa care corectează scrisul corect al unui copil. M-a revoltat și pe mine, vă mărturisesc sincer. Nu am altceva de comentat decât ce am spus. S-o trimitem pe doamna într-un program de evaluare, să vedem dacă mai poate să rămână la catedră dacă nu știe să scrie corect românește, sau nu, acest lucru aș vrea să întreb și eu, să aflu ce a făcut directorul. Fără îndoială că este neplăcut pentru copil dar este neplăcut și pentru mine. Sper să fie un caz singular”.