România a atins, în sfârșit, borna istorică de 1.000 de kilometri de drumuri de mare viteză. Asta după ce a fost inaugurat, azi, un tronson de 13,5 km din Autostrada Transilvania, începuta acum 20 de ani, scrie stiri.tvr.ro. Însă, porțiunea dintre Suplacu de Barcău și Nușfalău nu este conectată la nicio altă șosea similară. Lucrările au costat aproape 80 de milioane de euro fără TVA și au demarat în 2021.
Cu șapte luni întârziere față de termenul agreat, constructorii lotului Suplacu de Barcău – Nușfalău au reușit să ducă contractul la capăt. Șoferii din zonă spun că așteptau momentul acesta de două decenii.
Din păcate, bucuria șoferilor a fost de scurtă durată, deoarece tronsonul de 13,5 km nu duce nicăieri, fiindcă nu există conexiune cu alte porțiuni de drum rapid. Așa că șoferii sunt obligați să revină pe rutele din localități.
Dar unele lucrări de pe autostrada Transilvaniei zac abandonate de mai bine de un deceniu.
Pentru cele două loturi Suplacu-Chiribiș-Biharia se caută constructori din 2014, însă aici găsim grinzile lăsate de firma americană al cărei contract a fost reziliat, însă ceea ce este impresionant este un viaduct de 1,8 km care traversează lacul Suplacu de Barcău.
Pentru autorități, bifarea bornei de 1000 de km de drumuri rapide pare mai importantă decât întârzierile repetate.
Foto: Facebook/Sorin Grindeanu