„Digitalizăm administrația în beneficiul cetățenilor și mediului de afaceri cu investiții esențiale, asumate și finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, a anunţat premierul Ciucă.
„Prin Platforma de Cloud Guvernamental, reunim într-o singură arhitectură informatică, sigură și consolidată, aplicațiile și sistemele informatice ale administrației publice centrale.
Cu un buget alocat total de peste o jumătate de miliard de euro fără TVA, facilităm trecerea României către o economie digitală sigură, dinamică și aliniată cu direcțiile strategice de acțiune ale Uniunii Europene în ceea ce privește guvernanța datelor.
Ne asumăm planul de migrare a minimum 30 de instituții publice către platforma de cloud guvernamental până în 2026 și reglementăm, printre primii la nivelul UE, politica de tip “cloud first”. Instituțiile publice sunt obligate să recurgă la soluții compatibile cu sistemul de cloud, ceea ce înseamnă eficientizarea costurilor, transparență deplină și siguranța datelor. Românii vor ști de câte ori statul le va accesa datele și vor fi notificați, în acest sens, în timp real.
Tot în ședința de astăzi, am continuat #digitalizarea procedurilor privind evidența persoanei și eliberarea cărții electronice de identitate. Vom produce primele 5 milioane de cărți de identitate cu o finanțare de 200 de milioane de euro din PNRR.
Simplificăm procedurile pentru emiterea actelor de identitate și definitivăm cadrul normativ pentru ca în următorul an și jumătate cetățenii români să poată solicita și primi actul de identitate din partea oricărui serviciu public comunitar de evidență a persoanelor de pe teritoriul României”, a subliniat primul-ministru.