Ahold Delhaize a finalizat procesul de achiziție a reţelei româneşti de retail alimentar Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, la o valoare a companiei de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
Prin această achiziție, Ahold Delhaize îşi dublează prezenţa pe segmentul de retail din România, unde operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image. Punctele forte complementare ale Profi și Mega Image le vor spori acestora capacitatea de a servi clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale, vor stimula creșterea și vor oferi mai multe opțiuni și mai multă valoare pentru clienții din România.
MEGA Image a cumpărat toate supermarketurile PROFI din țară
Frans Muller, președinte și CEO al Ahold Delhaize: „Este un moment cu adevărat semnificativ, în care urăm bun-venit lui Profi în familia noastră de branduri. Suntem încântați că am finalizat această tranzacție, care reprezintă un pas important în extinderea prezenței noastre în regiune. Achiziția Profi consolidează angajamentul nostru de a oferi clienților din România o gamă largă și diversă de produse și servicii de înaltă calitate. Suntem nerăbdători să creăm valoare pe termen lung pentru clienți, colegi şi parteneri, precum și pentru părțile implicate.”
Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia: „Aș dori să urez cel mai călduros bun-venit întregii echipe Profi din magazine, sedii, din rețeaua de transport și distribuție, precum și furnizorilor. Profi este un brand puternic, cu o perspectivă solidă de creștere, care aduce o ofertă unică pentru clienții din România datorită rețelei sale vaste de magazine și produse locale. Sunt foarte mândru că adăugăm încă un brand puternic in familia noastră europeană de branduri, consolidându-ne și mai mult poziția în Europa Centrală și de Sud-Est.”
Gaetan Pacton, CEO-ul Profi: „Clienții din România apreciază rețeaua de magazine, calitatea gamei de produse și experiența de cumpărături pe care o oferim. Acest lucru nu este întâmplător, ci este rezultatul muncii inspirate și asidue, precum și a viziunii întregii echipe Profi. Membrii echipei noastre merită toată aprecierea, deoarece ei au făcut posibil să ajungem într-o poziție de top în retailul românesc. Și tot ei au făcut posibil ca Profi să devină parte din Ahold Delhaize, unul dintre cei mai importanți retaileri alimentari din lume.”
Mircea Moga, CEO Mega Image: „Echipa Mega Image este încântată că are acum o companie-soră românească sub umbrela Ahold Delhaize. Combinația dintre brandurile noastre va completa și va extinde amprenta actuală a Ahold Delhaize în România și ne va permite să deservim mai bine clienții. Suntem entuziasmați de oportunitățile pe care le aduce acest parteneriat, prin combinarea culturilor, expertizelor și resurselor noastre. Această aliniere ne va permite să deservim clienții mai eficient, să ne sprijinim echipele în creșterea lor profesională și să promovăm practici de afaceri sustenabile în comunitățile în care suntem prezenți.”
Profi operează circa 1.700 de magazine
Profi este unul dintre cei mai importanți retaileri tradiționali din România, care operează aproximativ 1.700 de supermarketuri și magazine de proximitate. Este recunoscut pentru gama extinsă de produse și valoarea adăugată pe care o oferă clienților. În anul financiar încheiat în iunie 2024, compania a generat vânzări nete de 2,7 miliarde de euro. Alăturarea celor două branduri va completa și extinde prezenţa actuală a Ahold Delhaize în România, pentru a servi mai bine clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale. Compatibilitatea excelentă a celor două branduri Profi si Mega Image și ofertele complementare pentru clienți vor genera sinergii.
Ahold Delhaize estimează că Profi va adăuga aproximativ 3 miliarde de euro în vânzări nete la rezultatele sale financiare din 2025. Totodată, se așteaptă ca pentru anul 2025 tranzacția Profi să aibă un impact neutru asupra câștigului pe acțiune diluat. Detalii suplimentare despre impactul asupra rezultatelor financiare ale Ahold Delhaize vor fi furnizate pe 12 februarie, ca parte a perspectivelor sale pentru 2025.
De asemenea, Mega Image trebuie să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor, înlăturându-se, astfel, orice posibile îngrijorări ale autorității de concurență.
În plus, Mega Image va permite accesul nerestricționat oricărei părți interesate de închirierea/subînchirierea/achiziționarea unor spații comerciale din anumite zone afectate pentru care entitatea rezultată își va opri activitatea, dacă este cazul. Acțiunea se va realiza prin intermediul unei agenții imobiliare independente de părți, care va oferi spațiul respectiv oricăror părți interesate, indiferent de activitatea comercială derulată de acestea (inclusiv activitate de retail alimentar) și va asigura publicitatea prealabilă a acestui demers.
Citeste si: Se vinde PROFI! Lanțul are peste 1.600 de supermarketuri în toată țara