vineri, ianuarie 10, 2025

INTERVIU cu tânărul Filip Ugran din Târgu-Mureș, pilot de Formula 3

- Advertisement -spot_img
Must Read

În ultimii ani, România a fost pusă pe harta motorsportului datorită lui Filip Ugran, ajuns momentan pilot de Formula 3.  Tânărul născut in Târgu-Mureș a debutat în Formula 4 în anul 2019, iar în 2021 talentul și ambiția l-au propulsat in Formula 3 ,unde a pilotat pe aceleași circuite cu marele campion Lewis Hamilton, idolul său. Așadar, la vârsta de doar 19 ani, Filip reușește să fie un model pentru fanii români ai motorsportului , făcându-I să trăiască fiecare cursă la maxim.

INTERVIU cu tânărul Filip Ugran din Târgu-Mureș, pilot de Formula 3

Pentru cei ce încă nu îl cunosc, ar trebui să vă faceți timp pentru a viziona o cursă fiindcă Filip merită susținerea noastră. Totodată, Fel a încercat apropierea față de fani prin crearea unui merch, iar produsele pot fi găsite pe FilipUgran.com.

În continuare vă prezentăm un interviu realizat de corespondentul nostru, Amalia Hațegan.

1.Cum ai defini concentrarea in motorsport?

In opinia mea, concentrarea in motorsport este o deconectare totala de la tot ceea ce se intampla in jur pentru a putea fi atent doar la ceea ce urmeaza sa fac. Sunt miscari extrem de rapide de executat, fara mult timp de gandire intre ele. 

  1. Ce mesaj i-ai transmite micului Filip Ugran? Ai regrete in ceea ce priveste cariera ta?

In primul rand, imi pare rau ca nu am inceput mai repede motorsportul. In al doilea rand, mi-as spune sa ma apuc de o treaba serioasa inca din karting cu antrenamente in gym si mult condus. 

  • Cat de greu este sa fii roman in Formula 3?

 Este destul de greu pentru ca toate antrenamentele pe circuit se desfasoara in afara tarii, nu tocmai aproape de Romania. Mai mult, motosportul nu este promovat prea tare in tara, fiind foarte greu sa obtii sponsori. 

  • Cum decurge o zi normala din viata unui pilot de Formula 3?

O zi normala incepe in jurul orei 8 cu un antrenament dimineata. In unele zile, beneficiez de un masaj inainte de pranz, urmat de putina odihna. Dupa masa, mai fac un antrenament . Iar seara, in general, imi petrec timpul cu prietenii sau cu familia, indeosebi cu fratii mei mai mici.

  • Cum te simti in momentul startului?

 In momentul startului mereu este o presiune foarte mare pentru ca toate masinile sunt foarte apropiate. Daca plec undeva in mijlocul plutonului trebuie sa fiu foarte atent deoarece acolo sunt cele mai mari sanse sa se intoarca o masina din fata ce trebuie ocolita, avand in vedere ca sunt piloti si in stanga si in dreapta. Anul aceesta la 90% din starturi am reusit sa ma eliberez de toata presiunea, rezultand intr-un start foarte bun. 

  • Cat de obositor este un weekend de Formula 3?

Un sfarsit de saptamana in care concurez este destul de obositor, atat din cauza drumului, cat si cursele propriu-zise de pe durata weekendului. Nu avem foarte multe sesiuni de condus si avem destul timp de odihna intre ele. O zi sau doua de antrenament sunt mult mai obositoare pentru ca sunt pe circuit aproximativ 4 ore pe zi, pe cand intr-un weekend de cursa doar o ora si jumatate. Mai mult, oboseala fizica este accentuata de cea psihica din cauza presiunii.

  • Cat de grea a fost trecerea de la karting la Formula 4, iar mai apoi la Formula 3?

Pentru mine a fost o trecere destul de grea deoarece nu stiam cum se procedeaza, cate zile de antrenamente se fac si in primul an am fost putin in urma. Dar, in al doilea an de F4 am aratat ca se pot obtine si rezultate foarte bune. Din F4 spre F3 a fost o trecere si mai grea deoarece nu am avut foarte mult timp de antrenamente, lucru dublat de trecerea la o masina mult mai puternica si mai grea. 

  • Consideri ca exista sanse ca Romania sa detina un campionat puternic de karting in viitor? Exista resurse si interes pentru a dezvolta motorsportul in Romania?

Nu stiu ce sa spun despre kartingul din Romania. Am participat la o singura etapa in campionatul national si, in comparatie cu ce am vazut in alte campionate, organizarea nu a fost rea. Bineinteles, exista loc de imbunatatiri, dar acest lucru necesita mai multi participanti si mai multa seriozitate. 

  • Cat de important este pentru tine faptul ca pilotezi pe aceleasi circuite cu cei din Formula 1? Legat de ultimele intamplari dintre Lewis Hamilton si Max Verstappen, care este opinia ta despre rivalitatea dintre cei doi?

Cand am trecut la Formula 4 si am inceput sa merg pe circuite de Formula 1 mi se parea impresionant. Cu timpul, m-am obisnuit si acum acest lucru a devenit o rutina. Intre Lewis Hamilton si Max Verstappen consider ca este o rivalitate putin diferita fata de cum era intre Lewis si Nico sau Sebastian. Este clar ca anul aceesta Lewis a iesit din zona lui de confort in care intrase in ultimii 2 ani si parca se vede ca se lupta ca pe vremuri cand abea intrase in F1 cu momente spectaculoase. Ma bucur ca pot vedea live asa curse frumoase.

  • Multi copii urmaresc sporturile cu motor, iar pentru ei cu siguranta esti un model. Care este mesajul tau pentru ei?

Ma bucur ca reusesc sa fiu un model pentru altii si sper sa nu ii dezamagesc. Vreau sa stie ca dau tot ce pot sa ajung cat mai departe. Cel mai important mesaj pentru ei este sa creada in visul lor pentru ca daca cineva isi doreste un lucru cu adevarat, poate reusi. 

Viseaza imposibilul si va fi posibil!

AMALIA HAȚEGAN – Corespondent ABC News Transilvania

Citeste si: Accident GROAZNIC lângă Cluj. 15 persoane implicate, a fost activat Planul Roșu

- Advertisement -
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -spot_img
Latest News

Un alt accident grav a avut loc vineri pe centura Vâlcele-Apahida. O șoferiță de 20 de ani a intrat în parapet

❗️Nou accident azi pe centura Vâlcele-Apahida❗️Un nou accident a avut loc azi pe centura Vâlcele-Apahida, în care o femeie...
- Advertisement -spot_img

More Articles Like This

- Advertisement -