Proiectul podului care leagă strada Oașului de strada Răsăritului peste Someșul Mic este unul extrem de important atât din perspectiva circulației, cât și pentru calitatea vieții clujenilor care locuiesc în zonă. Ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat în 22.02.2021 și se avansează pentru execuție conform procedurilor legale.
Suprafața terenului pe care se construiește noul pod este de 2.000 mp. Lungimea podului construit pe structură metalică va fi de 57,90 m. Secțiunea transversală a podului va avea 26 m, împărțită astfel:
- partea carosabilă (4 benzi de circulație)
- 2 piste de biciclete
- 2 trotuare.
Rețelele edilitare de pe pasarela existentă vor fi relocate pe noua construcție. De asemenea, un sistem de iluminat public arhitectural va fi instalat pe pod.
Situația la zi a proiectului: - a fost găsită soluția de relocare a rețelelor edilitare de pe pasarela pietonală existentă pe noul pod;
- s-a stabilit soluția de amenajare a intersecției dintre noul pod cu străzile Traian, Oașului și Decebal, urmând a fi obținut avizul Poliției Rutiere;
- au fost depuse documentele necesare pentru obținerea avizelor solicitate prin certificatul de urbanism pentru faza de obținere a autorizației de construire.
Durata de realizare a obiectivului de investiții este de 24 luni: 3 luni pentru proiectare și 21 luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea contractului este de 22.691.557,36 lei fără TVA.
Proiectul este realizat de către Asocierea Freyrom SA-Procons Group SRL-Costin și Vlad Birou de proiectare SRL-Integrated Road Solutions SRL.
Pe Podul Centenarului din Oradea, un proiect emblematic, făcut în timp record de administraţia Bolojan se circulă din 2018. Abia acum, în 2021, administraţia Boc pregăteşte un proiect asemănător.
Fosta administraţie a lui Ilie Bolojan a devansat Clujul la multe investiţii pe fonduri europene în oraş. Dar ceea ce e demn de remarcat nu sunt doar investiţiile care au dat oraşului un look european, ci și viteza cu care s-au efectuat lucrările.
Podul Centenarului din Oradea a fost construit în opt luni şi jumătate, cea mai mare structură de acest gen din ţară, un pod în arc, având o susţinere doar pe maluri, lung de 80 m, lat de 18 m, cu două benzi de circulaţie a câte 3,5 m. Trotuarele largi, de 3 m, deservesc atât, pietonii cât şi bicicliştii. Podul a fost realizat în mare parte prin finanțare europeană. În decembrie 2018 deja se circula pe acest pod.