Asociația Pro Infrastructura a realizat o prezentare a tronsonului de autostradă dintre Zimbor și Poarta Sălajului.
Asociația Pro Infrastructura a realizat o prezentare a tronsonului de autostradă dintre Zimbor și Poarta Sălajului.
Conform reprezentanților Asociației Pro Infrastructura, constructorul sectorului de autostrada dintre Oradea – Cluj-Napoca a fost desemnat UMB. De asemenea, perioada de execuție este estimată la trei ani, iar sectorul este unul dificil de realizat.
„Este un sector de drum dificil de realizat dar spectaculos, unde vom vedea consolidări de teren, multiple viaducte cu distanța dintre piloni de 90 metri; estimăm perioada de execuție 3 ani.
Filmarea începe de la granița dintre județele Cluj si Sălaj, lângă Sâncraiu Almașului, si continuă spre nord intersectându-se cu drumul imperial roman vechi de 2000 de ani, unde e prevăzut un nod rutier în dreptul castrului Optatiana. La capătul lotului va fi un nod temporar (Poarta Sălajului), până la darea in trafic a viitorului tunel Meseș”, precizează membrii Asociației Pro Infrastructura.
Noul tronson intră în construcții în câteva luni
În momentul de față, UMB pregătește terenul pentru a primi autorizația de construire. Într-o lună, maxim două, lucrarea propriu zisă a lotului va primi undă verde. Valoarea contractului este de 680 de milioane de lei, iar lungimea totală a tronsonului de autostradă este de 12,24 km.
Membrii API au precizat că noul traseu va începe după intersecția autostrăzii cu DN 1G km, 13+260, (Huedin – Zimbor – Tihau (DN 1G). Totodată, în proiect este prevăzut un nod rutier. Traseul autostrăzii va fi între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capușu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptandu-se către nord pana la intersecția cu DJ 108A (Românași – Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.
Nu au fost prevăzut niciun nod rutier pe această subsecțiune. La finalul Subsecțiunii 3B2, la km 25+280, se va amenaja o intersecţie giratorie provizorie. Ea e necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local. Până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului – Zalău.
În cadrul acestei secțiuni s-a prevăzut construcția a 5 viaducte și 1 pod peste autostradă.
Sursa: evzdetransilvania.ro