Primarul Emil Boc s-a arătat dezamăgit de clujenii care nu își doresc realizarea metroului. Construcția metroului înseamnă renunțarea pentru unii la autoturism, lucru greu de făcut, scrie clujcapitala.ro
„Noi am lucrat din timp ca să vină o ocazie ca aceasta, cum e PNRR, să beneficiem de acești bani europeni. E un lucru extraordinar că începe să se facă metroul la Cluj”, spune primarul.
“E important că 310 milioane de euro sunt prinși în PNRR. Vor fi continuați cu Programul Sectorial pentru Transporturi pentru continuarea lucrărilor. Sunt 9 stații prinse.
E un pas extraordinar că metroul începe să se facă la Cluj. Se preconizează ca anul acesta să fie finalizate toate documentaţiile. Anul viitor să se finalizeze licitația și din 2023 să înceapă lucrările. Avem speranță de viitor. Două luni de zile Comisia Europeană evaluează planul și îl aprobă sau va cere explicații”, a mai declarat Emil Boc
„În privința traficului (…) De asta sunt puțin supărat când văd ce este în Cluj de mulți ani, și îi vezi pe unii cum spun să nu se facă metroul, nu cumva să se facă metroul, fiind oameni de aici, din Cluj, asta doare mai mult. Parcă oamenii ăștia nu ar trăi în acest oraș și nu văd ce se întâmplă (…) ”Sunt supărat că știm ce este în Cluj și vezi pe unii că și-ar rupe hainele de pe ei să nu se facă metroul. Nu cumva să se facă la Cluj metroul. Sunt chiar de aici, din Cluj. Asta te doare mai mult. Parcă oamenii ăștia nu ar trăi în orașul ăsta și nu văd ce se întâmplă. Nu am inventat eu soluțiile astea. Faptul că am lucrat din timp la proiecte, pentru a fi la masa când se împart banii PNRR, este un lucru bun.
Mulți clujeni critică proiectul spunând că investiția nu se justifică.
Proiectul metroului a fost inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Potrivit acestui plan, metroul din Cluj va fi gata numai în anul 2029, termenul total al lucrărilor fiind de 96 de luni. Astfel, până în anul 2029, la finalizarea integrală a magistralei de metrou, ar trebui să existe 12,7 km de rețea nouă de metrou, 15 stații noi și 30 de rame electrice.
Banii pe care îi va primi proiectul metroului de la Cluj prin PNRR reprezintă doar aproximativ 30% din investiția totală, inițial, municipalitatea anunțând că metroul va primi prin program toată suma necesară. Acest impediment ar putea duce la tergiversarea termenului de finalizare preconizat, care era anul 2026 inițial și care, a „devenit” oficial 2029.