miercuri, ianuarie 15, 2025

„Spoofing”, o nouă metodă de înșelăciune prin credite de nevoi personale false. NU VĂ LĂSAȚI ÎNȘELAȚI!

- Advertisement -spot_img
Must Read

INFORMARE DE INTERES PUBLIC PENTRU CETĂȚENI – NU VĂ LĂSAȚI ÎNȘELAȚI!

NFORMARE DE INTERES PUBLIC PENTRU CETĂȚENI – NU VĂ LĂSAȚI ÎNȘELAȚI!

La data de 10 aprilie a.c., polițiștii clujeni au fost sesizați prin plângere despre faptul că un bărbat a fost contactat telefonic de către un presupus reprezentant al unei unități bancare, spunându-i-se că i-a fost aprobat creditul de nevoi personale solicitat.

„Spoofing”, o nouă metodă de înșelăciune prin credite de nevoi personale false. NU VĂ LĂSAȚI ÎNȘELAȚI!

Persoana vătămată a negat solicitarea unui astfel de credit, însă presupusul reprezentant al unității bancare i-a repetat ca cererea a fost aplicată online în data de 25.03.2024.

Cu toate acestea, victima a negat efectuarea acelei cereri și a comunicat apelantului că se va adresa poliției, moment în care apelul a fost întrerupt de apelant.

La apelarea ulterioară de către persoana vătămată a numărului de pe care a fost sunat a fost pus în legătură cu un reprezentat veridic al băncii, care i-a comunicat faptul că până în acel moment nu figurează în baza de date a unității bancare ca și client al băncii și ca este posibil să fie o tentativă de înșelăciune.

ATENȚIE!

  • Vă rugăm să fiți extrem de vigilenți și să nu vă lăsați păcăliți de apeluri sau mesaje frauduloase!

Modul de operare „spoofing”

Noul mod de operare implică contactarea telefonică de către persoane care se recomandă a fi din partea unor instituții bancare cu privire la anumite operațiuni financiare care se presupun a fi efectuate de către persoana contactată (aprobarea creditului de nevoi personale/plăti suspecte).

Numărul folosit de către autori este chiar cel postat de către bănci, pentru contactarea lor, pe site-ul oficial.

De asemenea, autorii cunosc și numele, prenumele și domiciliul persoanei vătămată și insista pe aprobarea  creditelor bancare.

În alte situații, apelurile sunt efectuate de pe numere de telefon asemănătoare cu cele ale unităților bancare (diferă o cifră sau două).

Pe lângă informarea despre un presupus credit de nevoi persoanele aprobat, apelantul poate pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție.

Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!

De asemenea, trebuie să verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile.

REȚINEȚI:

  • Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale.
  • Instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS.

Siguranța dumneavoastră financiară este prioritară!

Nu cădeți pradă răufăcătorilor și rămâneți vigilenți în fața tentativelor de fraudă, transmite Poliția Cluj

Citeste si: Traficant de DROGURI de mare risc ARESTAT. Este acuzat că a vândut marfa în Turda și localitățile învecinate

- Advertisement -
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -spot_img
Latest News

Alertă! Pericol de incendiu într-o clădire din incinta Centralei Nucleare Cernavodă

𝐅𝐮𝐦 𝐥𝐚 𝐞𝐭𝐚𝐣𝐮𝐥 𝟏 𝐚𝐥 𝐮𝐧𝐞𝐢 𝐜𝐥ă𝐝𝐢𝐫𝐢 𝐚𝐝𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐢𝐯𝐞 𝐝𝐢𝐧 𝐜𝐚𝐝𝐫𝐮𝐥 𝐂𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐥𝐞𝐢 𝐧𝐮𝐜𝐥𝐞𝐚𝐫𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐫𝐢𝐜𝐞 𝐂𝐞𝐫𝐧𝐚𝐯𝐨𝐝ăUPDATE: Echipamentul electric al Unităţii 0 (sistem auxiliar),...
- Advertisement -spot_img

More Articles Like This

- Advertisement -