Pe 15 mai, aparatele MiG-21 Lancer care fac acum poliție aeriană vor zbura pentru ultima oară spre Baza Aeriană 95 din Bacău, unde vor fi păstrate. Protejarea spațiului aerian al României va reprezenta misiunea escadrilei de F-16 de la Borcea. Aviatorii români vor fi sprijiniți de aparatele F-18 ale spaniolilor și Typhoon ale italienilor, scrie stiri.tvr.ro.
După mai bine de 60 de ani de exploatare, bătrânul MiG-21 Lancer va zbura pentru ultima dată pe 15 mai.
Câteva aparate vor decola simultan de la Câmpia Turzii și Borcea și vor ateriza în Baza Aeriană 95 din Bacău.
MiG-ul 21 Lancer ar fi trebuit tras pe dreapta în urmă cu 15-20 de ani. Acest tip de avion a zburat însă mult mai mult decât ar fi trebuit din cauza politicienilor care au tot amânat cumpărarea unui multirol, scrie sursa citată.
Daniel Moise este cu siguranță unul dintre cei mai titrați piloți români de MiG 21. Într-un sfert de secol, Motanu’, cum era poreclit pilotul, a adunat peste 2.200 de ore de zbor cu acest aparat.
Daniel Moise spune că MiG-ul s-a ales cu porecla de „arător de brazde” în anii în care România nu era în NATO, iar piloții stăteau mai mult la sol și prea puțin în aer.
MiG-ul 21 a intrat în dotarea Forțelor Aeriene Române în 1962. La un moment dat, armata avea 400 de astfel de aparate.
După Revoluție, prin 1994, avioanele au primit o nouă aparatură de bord de la firma israeliană Elbit și au devenit MiG-21 LanceR. Armata a modernizat atunci puțin peste 100 de aparate.