Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat creșterea cu 35% a prețului estimat pentru metroul clujean. Licitația pentru metroul clujean a fost suspendată pentru reevaluarea proiectul și a rezultat un preț final de 1,8 miliarde de euro.
„Metroul” de la Cluj s-a scumpit cu 500 de milioane de euro. Boc: Ne pare rău că nu am știut că va fi un război în Ucraina!
„Va fi o creștere a prețului de 35%, determinată de creșterea prețului tuturor materialelor de construcții. Urmează ca apoi indicatorii tehnico-economici să fie aprobați și la București, după care licitația va continua”, a spus Emil Boc, la ZIUA LIVE.
Consilierii locali din Cluj-Napoca și Florești au aprobat luni, 12 septembrie, scumpirea metroului cu 35%.
Boc a spus că este fericit de votul acordat, care va debloca licitația existentă. Firmele spun că nu pot participa, deoarece materialele de construcție s-au scumpit.
”Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru promptitudine. Nevoia este urgentă pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici ca licitația să poată fi continuată. Aceasta este determinată de creșterea prețurilor la toate capitolele. Creșterea este de aproximativ 35%. Guvernul va actualiza în formă finală acest proiect. Peste tot în Europa există astfel de probleme din cauza scumpirilor. Demersul acesta rapid ne menține în graficul de desfășurare. Proiectul și-a urmat toți pașii la timp și în conformitate cu legea. Ne pare rău că nu am știut că va avea loc un război în Ucraina care va duce la aceste crize”, a declarat Emil Boc, în Consiliul Local.
Acum, proiectul va costa 1,8 miliarde de euro, plus TVA, adică aproape 2,2 miliarde de euro. Consilieri locali USR – PLUS s-au abținut de la vot.
Inițial, licitația pentru metroul clujean a pornit de la un preț de 1,3 miliarde de euro. După reevaluare, prețul va ajunge la 1.8 miliarde euro. Proiectul va fi realizat în opt ani și beneficiază, deocamdată, doar de o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR.
Licitație supendată
Licitația pentru desemnarea unei companii care să realizeze metroul a fost suspendată, în luna august, din cauză că firmele interesante au susținut că nu se pot încadra în prețul propus de municipalitate. Licitația va fi reluată cu prețul actualizat.
La evaluarea ofertelor, prețul (componenta financiară) va conta în proporție de 55%, restul urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică. Ofertantul trebuie să dovedească o medie a cifrei de afaceri generală pentru ultimele trei exerciții financiare încheiate, respectiv 2019, 2020, 2021, de cel puțin 7.000.000.000 de lei sau echivalent valută.
Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:
Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.