Curtea de Apel Cluj a respins contestaţia făcută de o firmă participantă la licitaţia pentru studiile la proiectul de metrou şi tren metropolitan de la Cluj-Napoca. Contractul se va semna cu câştigătorul în maxim o lună.
Primăria Cluj-Napoca a câștigat acțiunea formulată împotriva Deciziei CNSC nr. 2301/2019, privind licitația „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”. Prin Decizia nr. 270/03.03.2020, Curtea de Apel Cluj a admis plângerea formulată de municipalitate și a respins acțiunea Asocierii METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD (Japonia), cu consecința menținerii raportului procedurii întocmit de Municipiul Cluj-Napoca. Drept urmare, în etapa imediat următoare, Primăria Cluj-Napoca va trece la încheierea procedurii de achiziție având ca obiect serviciile amintite mai sus.
Reamintim faptul că ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.
Caracteristicile firmei câștigătoare:
Denumire ofertant | Oferta financiară (lei fără TVA) | Punctaj componenta tehnică | Punctaj componenta financiară | Punctaj total obținut |
ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL | 30.186.000,00 | 60 puncte | 38,94 puncte | 98,94 puncte |
Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul SYSTRA:
Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor în vederea atribuirii acestor servicii a fost data de 30.07.2019, ora 15:00. În acest termen au fost depuse 5 oferte, după cum urmează:
Două dintre cele 5 firme participante, respectiv SC EGIS RAIL SA și Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK) au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și totodată respinse, din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.
Dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj – Napoca (ZMC) și problemele de trafic generate de aceasta, orientarea clară a administrației locale spre mobilitatea urbană durabilă și tipologia rețelelor de mobilitate au necesitat studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din:
1. transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;
2. construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)
1. Tren Metropolitan
Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km.
Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:
– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.
Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).
2. Metrou
Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:
Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.
Astfel, în vederea realizării obiectivului descris anterior, ofertantul castigator trebuie sa întocmească conform cerințelor caietului de sarcini, următoarele studii :
METROU
Livrabil | Livrare programată (calculată de la data ordinului de începere al lucrărilor) |
Studiu de Pre-Fezabilitate | Finele Lunii 5 |
PUZ | Finele Lunii 16 |
Studiul de Fezabilitate | Finele Lunii 26 |
TREN
Livrabil | Livrare programată (calculată de la data ordinului de începere al lucrărilor) |
PUZ | sfârșitul lunii 12 |
Studiu de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentația pentru exproprierea terenurilor si alte reglementari) | sfârșitul lunii 14 |
METROU+TREN
Livrabil | Livrare programată (calculată de la data ordinului de începere al lucrărilor) |
Studiu preliminar privind rețeaua de perspectivă | sfârșitul lunii 20 sfârșitul lunii 23 |
Caiet de sarcini | la sfârșitul lunii 24 |
Biroul Mass-media
Primăria Cluj-Napoca