vineri, ianuarie 10, 2025

ABSL: Reîntoarcerea angajaților la birou – cea mai mare provocare pentru companiile din industria serviciilor pentru afaceri

- Advertisement -spot_img
Must Read

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) organizează la Cluj workshop-ul cu tema „Cum definim succesul unei companii astăzi –  reinventarea practicilor de muncă”. 

La eveniment participă aproximativ 100 de specialiști din industria locală a serviciilor pentru afaceri. 

Aproximtiv 50% companiile locale au afirmat că cele mai mari provocări post pandemie sunt legate de implicarea și motivarea angajaților, precum și de modalitățile de a-i determina să se reîntoarcă la birou. 

Cu toate că peste 60% din companii au implementat un model de lucru hibrid, realitatea este că foarte puțini angajați vin frecvent la birou, mulți dintre ei preferând în continuare sălucreze exclusiv de acasă. Acest “acasă” în multe cazuri nu mai inseamnă același oraș cu locul unde este biroul, chiardacă asta înseamnă că periodic angajații trebuie să vină și la birou pentru 1-2 zile. 

“Munca in sistem hibrid va continua să fie un catalizatorpentru a lucra de oriunde. Cea mai mare provocare a companiilor din industria noastră rămâne însă motivarea,implicarea si pregătirea angajaților, 28% dintre companii punând acest aspect pe primul loc. Un aspect foarte importanteste necesitatea prezenței la birou pentru formarea viitorilor lideri. În majoritatea cazurilor, aceștia trebuie să exerseze interacțiunea directă pentru a putea învăța să conducă echipe într-un mod competent. De asemenea, training-urile cu participare fizică sunt mult mai eficiente, mai ales când angajații sunt la început de drum sau schimbă locul de muncă si au nevoie să vină la birou pentru a se acomoda cu noul mediu de lucru”, detaliază Cătălin Iorgulescu, Vice – Președinte ABSL. 

58% dintre companiile industriei serviciilor de business spun că au introdus noi beneficii în timpul pandemiei, care variazăde la oferirea unor echipamente de birou, mai multe beneficii din zona de sănătate și wellbeing, consiliere pshilologică sau plata unui procent din utilități. 

Cele mai populare beneficii sunt în continuare legate de inițiativele de wellbeing  (sesiunile de dezvoltare personală, programele de sport, activitățile recreative, teambuildinguri sau psihoterapia, abonamente medicale). 56% dintre respondeți apreciază că nu a crescut nivelul de stres sau burnout la nivelul companiilor, iar aceste activități pot contribui la menținerea stării de bine a angajaților. 

Peste 50% dintre companiile industriei serviciilor de busines din Cluj spun că în primul trimestru al anului a crescut rata plecărilor din companie și că încearcă să compenseze acest lucru prin salarii și pachete de beneficii, precum și prin programe de dezvoltare de carieră și mobilitate internă.

Peste 74% dintre companii au extins procesul de recrutare în toată țara, oferind soluții diferite de telemuncă. Cu un procent care variază între 5-25% dintre angajările făcute în acest an, companiile din industrie au extins procesul de recrutare și către alte orașe. 

Acesta practică, pe de-o parte lărgește accesul companiilor la noi candidați, nefiind obligați să se limiteze la orașul în care au sediul, iar pe de altă parte contribuie și la creșterea economică a altor zone din România.

Veniturile generate de industria serviciilor pentru afaceri au fost de 9 miliarde de euro în 2021, aproximativ 180.000 de angajați lucrând în aceste companii. 

Despre ABSL

Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa peste 70 de companii care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Rolul ABSL România este de a susține expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României. Asociația își atinge obiectivele prin facilitarea colaborării in cadrul sectorului, realizarea de studii, promovarea sectorului dar si a oportunitatilor pe care Romania le ofera si conlucrarea cu autoritatile in vederea dezvoltarii industriei. 

Activitatea ABSL este structurată pe mai multe puncte cheie – organizarea de evenimente de schimb de bune practici si networking (de relationare), realizarea de studii si ghiduri, promovarea Romaniei in relația cu investitorii, organizarea de proiecte educationale, relații guvernamentale. 

Din  ABSL  România  fac  parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum: ACCA, Accenture Services, AECOM, Allianz Worldwide Partners, Allianz Services, Amazon, APT Prohuman, Bosch Service Solutions, Be Think Solve Execute, British American Tobacco, Brightway, Carestream Dental, Cegeka Romania, Central Europe Technologies, Conduent, Colt Technology Services, CWS Business Global Services, DB Schenker, DB Global Technologies, Deloitte Audit, Deutsche Telekom Services Europe, Dover, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Euromaster Tyres & Services, EXL Service, Garrett Motion, GEP, Genpact, Global Remote Services, Gi Group, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, Hewlett Packard Enterprise, HP Inc. Romania, Kellogg’s Global Business Services, KMG Rompetrol, InterGlobe Technologies, iSS Romania, Lovering&Partners, Luxoft Professional Romania, Linde Global Services, Lion’s Head, Majorel, MassMutual Romania, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Molson Coors, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, PwC Romania, Procter&Gamble Marketing Romania, PTC Romania, Randstad, Renault Business Services, SCC Services Romania, Selir, Sia Group, Societe Generale Global Solution Centre, Stefanini Romania, Suvoda Software, Sykes,  Talent Collections, TDCX Romania, Teleperformance, TELUS International, Temps HR, Total Energies, TotalSoft, UniCredit Services, Valoris Center, Veeam Software, Vertiv Romania, Vodafone Shared Services Romania, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.

De asemenea, COS, JLL, PwC, Regina Maria, SKANSKA, Steelcase și Zamfirescu Racoți Vasile & Partners susțin ABSL în calitate de parteneri strategic ai asociației.



- Advertisement -
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -
- Advertisement -spot_img
Latest News

Zbor nou pe ruta Cluj-Napoca – Castellon, din această vară

Comunicat de presă - Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță introducerea noii rute Cluj-Napoca – Castellón, operate în premieră...
- Advertisement -spot_img

More Articles Like This

- Advertisement -